Buat Video

Melalui subjek HMT 213 dalam major BM, maka saya sekarang sudah tahu untuk membuat video. Baru-baru ini pensyarah saya memberi tugasan yang perlu diselesaikan dengan video. Jadi, saya telah menggunakan aplikasi Power Director Cyberlinks. Agak seronok juga sebenarnya apabila menggabung dan meletakkan lagu pada video.

Selain itu, melalui aplikasi tersebut boleh juga membuat 'slow motion' yang akan jadi lebih menarik apabila meletakkan lagu pada masa tersebut. Saya telah membuat video 'Show and Tell'. Dalam video tersebut, saya menunjukkan cara memasak pasta Bolognese. Sesiapa yang mahu mencuba resipi saya bolehlah ke links  https://www.youtube.com/watch?v=IYkgeXNM0WM

Saudara dan saudari juga boleh melihat saya menemubual kaum India pada perayaan Deepavali baru-baru ini di links https://www.youtube.com/watch?v=6hMRGBekgk0 .

Seterusnya, saya juga diberi tugasan berkaitan Dokumentari Keunikan Kampung. Bagi yang ingin melihat suasana kampung saya di Kedah bolehlah ke links https://www.youtube.com/watch?v=r7x1vzFw5R4 .

Baiklah, setakat ini sahaja penulisan saya kali ini. Terima kasih kerana sudi meluangkan waktu membaca di blog saya.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bagai Enau Dalam Belukar Melepaskan Pucuk Masing-Masing

Kehidupanku Di USM !!!!!

5 Gaya Psikolinguistik